ponedjeljak, 22. lipnja 2015.

SLAPNICA - ŽUMBERAČKA LJEPOTICA

     
 
           Jučerašnji prohladni prvi dan ljeta bio je kao stvoren za izlet, a kada je o izletu riječ planinarenje je onda nešto što svakako najviše preferiram. Kako je danas teško skupiti dvoje ili više ljudi čak i za birtiju na jučerašnji kratki izlet uputio sam se sam, a krenuo sam u potragu za  slapom koji mi je promakao prilikom jednog davnog izleta na Žumberak.
         Riječ je o Vranjačkom vodopadu koji se nalazi u dolini Slapnice, lijeve pritoke Kupčine. Dolina Slapnice se proteže od podnožja glavnog žumberačkog hrpta podno Gornje Vasi do Medven Drage gdje Slapnica utiče u rječicu Kupčinu. Rječica Slapnica probila je kroz dolomitne stijene kanjonsku dolinu s nekoliko slapova, spilja i krških vrela. To je zaštićeni krajolik u kojem i danas nastaju sedrene barijere. Dva najljepša slapa su slap Brisalo i Vranjački slap.
         Do Vranjačkog vodopada tek sam zadnji dio puta propješačio djelomično strmom planinarskom stazom. Veći dio puta sam prošao autom, iz smjera Krašića i Pribića, kod ulaza u Medven dragu prije mosta skreće se desno, a ona lijevo kroz kamenolom. Od kamenoloma oko četiri kilometra se vozi solidnom ali uskom makadamskom cestom, te se dolazi do oznake za Vranjački slap. Ovdje postoji malo proširenje dovoljno za parkiranje nekoliko automobila. Desno od ceste uz potok pun malih slapića kroz šumu vodi markirana staza sve do samog vodopada, i dalje na visoravan iznad njega.
         Zbog vrlo bujne vegetacije teško je fotografijom dočarati svu ljepotu ugođaja, a zacijelo je cijeli prizor još upečatljiviji kad opadne lišće, a količina vode bude obilnija.

         Evo nekoliko mojih jučerašnjih slikica:

Od kamenoloma Medven draga do staze za vranjački vodopad vodi solidna šodrana cesta

Mnoštvo malenih slapića

Uz potok vodi uska markirana staza...

...koja je ponegdje, a posebno pri vrhu vrlo strma

Sedreni otok

Štenge

Pogled kroz granje prema vrhu Vranjačkog vodopada

U vrijeme mirovanja vegetacije slika bi bila još impresivnija

Ljepota koja ostavlja bez riječi

Vranjačka spilja

"Sja i drhće u tisuću šara"

"Taj san o slapu da bi mogo sjati, i moja kaplja pomaže ga tkati"

Visoravan iznad vodopada

Potok na vrhu - tvorac slapa

Jedini donekle otvoreni pogled

Mirni donji tok u blizini ribarskoga doma

Nema komentara: