Kao reakciju
na post „Odsječena četvrt“ poštovani g.Žarko
Vučak proslijedio mi je mailove koje je poslao povodom nedavne gužve zbog
otvaranja oteretnog kanala, kao i onaj iz 2010. godine. Na ovaj zadnji još
nitko nije reagirao, a na onaj iz 2010.- te odgovorili su jedino iz zagrebačke
policije!
Mailove
prenosim u cijelosti:
Od: MO Kupinečki Kraljevec I
Poslano: 6. studeni 2012 13:46
Prima: Miro Laco; Služba za informiranje; Gradski ured za graditeljstvo; mijo.bezar@zagreb.hr; Milan Rendulić; glasnogovornik@zgceste.hr; voda@voda.hr; poplava@voda.hr; zvonko.marenic@voda.hr; zagrebacka@policija.hr; zgceste@zagreb.hr; milicevicivan@net.hr; zeljko.zrncic@zet.hr
Kopija: Stjepan Cerovski; Milan Kulaš; program@hrt.hr; program-hr@hrt.hr; redakcija@jutranji.hr
Predmet: Mjere za poboljšanje prometa za vrijeme zatvaranja prometa na prometnicama koje prolaze oteretnim kanalom Sava-Odra
Poslano: 6. studeni 2012 13:46
Prima: Miro Laco; Služba za informiranje; Gradski ured za graditeljstvo; mijo.bezar@zagreb.hr; Milan Rendulić; glasnogovornik@zgceste.hr; voda@voda.hr; poplava@voda.hr; zvonko.marenic@voda.hr; zagrebacka@policija.hr; zgceste@zagreb.hr; milicevicivan@net.hr; zeljko.zrncic@zet.hr
Kopija: Stjepan Cerovski; Milan Kulaš; program@hrt.hr; program-hr@hrt.hr; redakcija@jutranji.hr
Predmet: Mjere za poboljšanje prometa za vrijeme zatvaranja prometa na prometnicama koje prolaze oteretnim kanalom Sava-Odra
Poštovani !
Dole
u nastavku možete pogledati poruku koju sam vam poslao 23.rujna 2010.
godine, a bila je vezana za poduzimanje mjera kako bi se izbjegla
prometna izolacija stanovnika Gradske četvrti Brezovica ( više od
12.000 stanovnika) kada se zatvori promet zbog vodnog vala na
prometnicama koje prolaze oteretnim kanalom Sava- Odra.
Nažalost u protekle dvije godine osim što je nasuta kamena sipina na
makadamsku cestu uz kanal od
Brezovičke do Kralovačke, te omogućeno osobnim automobilima
prometovanje od Brezovičke do ulaza na Jadransku aveniju, kao što sam
preklani predložio, ništa drugo nije poduzeto.
Stanovnicima
je jasno, kao i meni, da se na prirodne nepogode ne može utjecati, te
da je kod ovakve izvanredne situacije trebamo biti strpljivi.
No isto tako smatramo da se na izvanredne događaje (zatvaranje
prometnica kroz kanal) treba reagirati s izvanrednim mjerama i u
organizaciji prometa. Ovakva organizacija javnog autobusnog prometa
(ZET-a) za sve linije od Lipnice, Trpuca, Kupinečkog Kraljevca
, Obreža, Demerja, Brezovice i Horvata preko Ježdovca, Kerestica i
Jankomira bez obzira na prirodnu nepogodu je nedopustiva.
Jedna od mjera za koju ste se mogli pripremiti
kao što sam vam naveo u e-mail-u od 23.rujna 2010. je otvaranje privremenog ulaza
i izlaza na zaobilaznicu – autocestu u Hrvatskom Leskovcu
na mjestu gdje je bio semafor prije izgradnje nadvožnjaka ( ulica Mirka
Bedeka- vidi prilog JPG). Uz minimalne radove ( uklanjanje ograde i
manji radovi) te uz obilježavanje privremene
regulacije i nadziranje prometa od strane prometne policije pokazali bi
odgovorno ponašanje u ovakvoj situaciji, koja će se zbog klimatskih
promjena svima je poznato sve češće događati. Promet bi se odvijao
potpuno sigurno bez presjecanja prometnih pravaca
te bi se mogao donekle poštivati vozni red autobusnih linija.
Ujedno
vas molim da netko sastavi i službeno objavi stanovnicima Gradske
četvrti Brezovica obilazne pravce kretanja kako bi se izbjeglo
lutanje i stvaranje dodatnih nepotrebnih gužvi zbog loše signalizacije i
obaviještenosti. Ako slušate HAK priopćavaju kuda se ne smije
prometovati ali nema obavijesti,što je inače uobičajeno, o obilaznim
pravcima.
Molim vas da mi se odgovori
planiraju li se neke mjere kao št su
1. Izgradnja novog čvora za ulazak i izlazak na zaobilaznicu u Hrvatskom
Leskovcu,
2. Izgradnja mosta preko kanala u sklopu županijske ceste Pisarovina
Brezovica – Remetinec,
3. Izgradnja nove brze ceste Pisarovina -Kup. Kraljevec- Brezovica s
ulazom na zaobilaznicu kod Botinca,
4. Otvaranje novog izlaza i ulaza na autocestu u Kup. Kraljevcu-
Ašpergeri,
Leskovcu,
2. Izgradnja mosta preko kanala u sklopu županijske ceste Pisarovina
Brezovica – Remetinec,
3. Izgradnja nove brze ceste Pisarovina -Kup. Kraljevec- Brezovica s
ulazom na zaobilaznicu kod Botinca,
4. Otvaranje novog izlaza i ulaza na autocestu u Kup. Kraljevcu-
Ašpergeri,
kojima bi se
trajno riješila prometna izolacija ovog dijela Grada kao posljedica izgradnje oteretnog kanala i same zaobilaznice Grada,
te omogućio razvoj gore navedenih naselja.
Srdačan pozdrav,
Žarko Vučak , dipl.ing.prometa
Predsjednik MO Kupinečki Kraljevec1
Mobitel 091 112 10 26
______________________________Od: MO Kupinečki Kraljevec I
Poslano: 23. rujan 2010 10:21
Prima: Služba za informiranje; Ured za upravljanje u hitnim situacijama; voda@voda.hr; poplava@voda.hr; zvonko.marenic@voda.hr; zagrebacka@policija.hr; zgceste@zagreb.hr
Kopija: Stjepan Cerovski; Milan Kulaš; stil@pekarna-stil.hr
Predmet: Izbjegnimo prometnu izolaciju G.Č. Brazovica i prometni kolaps u Lučkom]
Poštovani,
potaknut događajima proteklih dana , odlučio sam Vam ukazati na probleme vezane
uz promet koji se događaju i koji će se događati ukoliko se ne pripremimo
za nove izvanredne situacije. Građani Grada Zagreba iz Gradske
četvrti Brezovica ( Demerje,Brezovica, Strmec, Obrež, Dragonožec, Donji Trpuci,
Gornji Trpuci, Lipnica i Kupinečki Kraljevec, Horvati ), naselja Hrvatskog Leskovca i
Lučkog kao i stanovnici dijela Zagrebačke županije punih pet dana koristili su samo jedan
most za povezanost s Zagrebom što je izazvalo niz problema u prometu.
Jasno da se u vrijeme prirodnih nepogoda ne može sve odvijati kao u mirnom
stanju, no ako postoje mogućnosti za ublažavanje prometnih problema,
trebalo bi se pripremiti za nove slične situacije. U daljnjem tekstu iznosim
problem i predlažem eventualna rješenja.
Događaj :
Korištenje oteretnog kanala Sava-Odra i zatvaranje prometnica koje prolaze
kroz kanal
Posljedice:
Prometna izolacija naselja južno od oteretnog kanala i prometni kolaps u
Lučkom i Hrvatskom Leskovcu
Pitanja:
Tko zatvara prometnice kroz kanal?
Tko je zadužen za privremenu regulaciju prometa i tko obilježava istu?
Može li se u izvanrednim situacijama odgovoriti i s izvanrednim mjerama za
odvijanje prometa ?
Jesu li nadležne službe u Gradu ( Ured za promet , ... ) i
Zagrebačke ceste izvještene i kada su izvještene o zatvaranju prometnica?
Tko je bilo što poduzeo nakon zatvaranja prometnica?
Tko otvara prometnice za promet ?
Zašto 21.09. prometnice na kojima nije bilo vode nisu otvorene za promet
npr. Brezovička cesta (preljev Jankomir prestao je djelovati još 20.09. u
19,30) već tek 22.09. u popodnevnim satima?
Koje mjere će se poduzeti za slijedeće korištenje oteretnog kanala?
Postoje li planovi za cjelovito rješavanje ovog problema (novi čvor na
zaobilaznici u Hrvatskom Lekovcu, most preko kanala na županijskoj cesti
Pisarovina- Brezovica- Remetinec ili nešto drugo)?
Cilj - pripremimo se za novo zatvaranje prometnica!
Kao što je poznato u slučaju prelijevanja vode kod većih vodostaja u
oteretni kanal Sava - Odra zatvaraju se sve prometnice koje prolaze
kanalom. Jedina dva prijelaza preko kanala mostovi su na zaobilaznici
dionica Lučko- Buzin i most na Jadrannskoj aveniji.
Tada se sav promet s područja Gradske četvrti Brezovica ( Demerje,
Brezovica, Strmec, Obrež, Dragonožec, Donji Trpuci, Gornji Trpuci, Lipnica
i Kupinečki Kraljevec te tranzitni promet županijske ceste Pisarovina-
Brezovica- Remetinec preko Golobreške ceste slije u Hrvatski Leskovac -
Lučko. U Lučkom se naravno dogodi prometni zastoj jer se sva ta vozila kao i
autobusi 7 linija javnog gradskog prijevoza trebaju uključiti na
Puškarićevu ulicu. Poznato Vam je da se na tom mjestu u vremenima
vršnog prometa redovito vozi u koloni i bez ovog dodatnog prometa. Kako
je zadnji dio Puškarićeve ulice do spoja s Karlovačkom cestom zatvoren za
promet zbog izvođenja kanalizacije, sav se promet u smjeru Zagreba
preusmjerava na čvor Lučko, a tek nakon toga koristi se izlaz na
Jadransku aveniju. Sve ove okolnosti uzrokuju prometni kolaps u Hrvatskom
Leskovcu i Lučkom. Tako je u jutarnjim satima bilo potrebno oko 90 minuta
da se stigne od mjesta početka kolona ,kako iz smjera Hrvatskog Leskovca
tako i iz smjera Stupnika, do mosta na Jadranskoj aveniji. Samim time
potpuno je poremećen javni gradski prijevoz te je izgubljen ogroman broj
školskih i radnih sati. Prometovanje vozila žurnih službi također je bilo
blokirano.
Stanovnicima je jasno, kao i meni, da se na prirodne nepogode ne može
utjecati te da je kod ovakve izvanredne situacije trebamo biti strpljivi.
No isto tako smatramo da se na izvanredne događaje (zatvaranje prometnica
kroz kanal) treba reagirati s izvanrednim mjerama.
Osim što je policija pravodobno zatvorila za promet prometnice zbog
sigurnosti te je obavijest o zatvaranju prometnica objavljivana na
izvješću HAK "stanje na cestama" i nekim elektroničkim medijima, nitko nije
poduzeo nikakve dodatne mjere.
Posljedica toga su:
a) ne postojanje jednostavnih mjera:
1. Postavljanje prometne signalizacije za privremenu regulaciju prometa
npr. znak "Obilazak Zagreb" na raskrižju Brezovičke i Golobreške ceste
2.Obavijesti na medijima vezano za alternativne pravce kretanja
3. Policijska regulacija prometa na raskrižjima na području Lučkog
b)moguće složenije mjere :
1. Prekid radova na spojnici Puškarićeva-Karlovačka cesta i njeno
osposobljavanja za promet (bilo je vremena od od petka do ponedjeljka) što
bi zasigurno ublažilo složenu prometnu situaciju
2. uređenje makadmaske ceste uz kanal od Brezovičke do Kralovačke
ceste(navoz kamena i ravnanje) i korištenje iste za jednosmjerni promet u
smjeru Zagreba ( osigurao bi se ulaz sa Karlovačke ceste na Jadransku
aveniju bez kolizije s prometom iz Lučkog )
3. Osiguranje privremenog ulaza na zaobilaznicu iz smjera Hrvatskog
Leskovca na mjestu gdje je bio semafor prije izgradnje nadvožnjaka.
Nadam se kako će se mjerodavni upoznati s gore navedenim, razmotriti
predloženo te kod sljedeće izvanredne situacije poduzeti neke od ovih
mjera kako bi došlo do cjelovitog rješavanja ovog problema.
Slobodan sam iznijeti i neke prijedloge koji iziskuju velika financijska
sredstva no njihovom realizacijom bi se riješila prometna izolacija
ovog dijela Grada kao posljedica izgradnje oteretnog kanala i same zaobilaznice te
omogućio razvoj gore navedenih naselja.
1. Izgradnja novog čvora za ulazak i izlazak na zaobilaznicu u Hrvatskom
Leskovcu
2. Izgradnja mosta preko kanala u sklopu žuapnijske ceste Pisarovina
Brezovica - Remetinec
3. Izgradnja nove brze ceste Pisarovina -Kup. Kraljevec- Brezovica s
ulazom na zaobilaznicu kod Botinca.
4. Otvaranje novog izlaza i ulaza na autocestu u Kup. Kraljevcu-
Ašpergeri.
Srdačan pozdrav,
Žarko Vučak , dipl.ing.prometa
3 komentara:
Bože, bože,
dragi Demko, ne mogu
vjerovati da na ovako stručno prometno rješenje,nitko nije ništa komentirao. Zar to nikoga ne zanima od "tvojih blogera" koji gotovo na sve "pametuju".
Tebi osobno hvala što si objavio ovaj tekst, jer za njega bi, u slučaju na nisi objavio, znali samo rijetki građani.
Pozdravi g-dinu Vučaku i hvala mu na ovako stručnoj inicijativi i brizi za našu Četvrt.
Promet je opet krenuo kroz kanal pa valjda više nikoga ne zanima "lanjski snijeg". Treba valjda pričekati novi vodeni val.
Svoj prijedlog rješenja problema neću iznositi, čekam predizbornu kampanju, pa da me ne skopiraju, ha ha.
Anonimnom:
Pametovat i "pametovat" treba isto znat. Pokušaj jedanput, brzo ćeš odustat.
Objavi komentar