četvrtak, 11. listopada 2012.

VRGANJI, ALI DEMERSKI!



Iako su temperature počele lagano opadati sezona gljiva je još u punom jeku. Zato sam potaknut pričama o obilju vrganja u demerskoj „Gornjoj šumi“ odlučio okušati sreću, iako jučerašnje cmoljavo jutro nije baš izgledalo obećavajuće. Prvi berač gljiva kojeg sam sreo također mi baš nije podigao optimizam, jer mi je rekao da  na ovom području više nema vrganja ali da ih je prije desetak dana bilo u nevjerojatnim količinama.
         Nakon otprilike sat vremena pronašao sam prvi vrganj. Nakon toga dugo, dugo ništa, a za to što je moj pokušaj gljivarenja uspješno završio zaslužna su dvojca gljivara koji su otkrili pravi eldorado s vrganjima: na nekih 200 – 300 kvadrata ubrali su barem 7 – 8 kila vrganja! Pošto su mi se dečki pohvalili svojim uspjehom, i ja sam malo pretražio okolni teren te ubrao oko kilogram prekrasnih primjeraka!
         Ipak, ne bih vam preporučio da sada masovno krenete u potragu za gljivama, budući da je područje prilično „prebukirano“ tako da nigdje u šumi nisam naišao na netaknuto mjesto, a spomenuti djelić koji su momci pronašli rijedak je izuzetak. Nažalost posvuda sam nailazio na prevrnute koje-kakve gljive koje su  nestručni berači uništili umjesto da ih ostave rasti, te prepuste nečijoj stručnijoj procjeni. Ako se pak ipak odlučite poći u potragu za gljivama, vodite računa o tome kako ćete se vratiti odnosno odredite si sigurne orijentire jer je u šumi vrlo lako zalutati. To se jučer jednom postarijem gospodinu i dogodilo. Rečeni se čovjek uz moju pomoć sretno vratio do svojeg auta, a da nije nabasao na me još bi satima lutao šumom. Isto tako nemojte zanemariti ni druge opasnosti kojima u prirodi možete biti izloženi, a dobar primjer za ovo je napad stršljena koji su prije desetak dana izboli dvojcu naših sumještana.

Moj prvi ovogodišnji vrganj

Jučerašnji "ulov"

Kapitalac

Šuma u ovo doba obiluje ovim crno-žutim gušterima. Mislim da je riječ o daždevnjaku.

2 komentara:

Anonimno kaže...

Bravo,uvijek nas obraduješ malim stvarima.Mada, vrganj u Demerskoj šumi i nije mala stvar.
Samo i dalje tako naprijed.

Stjepan kaže...

Sreća je u malim stvarima...