ponedjeljak, 27. siječnja 2014.

O ČIŠĆENJU SNIJEGA...



Navek su stari ljudi jamrali kak je nekada bilo bolje… A priznali mi to ili ne, u nekim je segmentima života i bilo bolje. Eto, na primjer  što se čišćenja snijega u Demerju tiče, negdar je bilo bolje! Vjerovali ili ne, nekada je svaki put kad bi padao snijeg  ralica ranom zorom prošla svaku, i najmanju, i najužu ulicu! I to ne samo ranom zorom, ako je bilo potrebe ralica i traktor radili su cijelu noć, vođeni sigurnom rukom g. Krčelića.
         Istina, potrebe su bile nešto manje, putovi uži, a i promet je bio rjeđi. Ipak je neupitna veća kvaliteta i ažurnost od ove današnje. Postavlja se pitanje  što se to i zašto promijenilo, odnosno kako su se problemi s čišćenjem snijega povećali umjesto da razvitkom mehanizacije postanu rutinska stvar?!
         Kako bi odgovorili na ovo pitanje moramo se vratiti pokoje desetljeće  u prošlost. A u toj, ne tako davnoj, prošlosti gradske financije bile su u mnogo manjoj mjeri centralizirane nego što je to danas slučaj. To znači da su tadašnje Mjesne zajednice imale vlastiti račun s kojega su, među inim, plaćale i troškove čišćenja snijega, odnosno da su direktno sklapale ugovor s izvođačem radova, plaćale ga i nadzirale. I sve je besprijekorno funkcioniralo!
         Nasuprot tome, danas imamo visoko centralizirani sustav koji se teško ili nikako nosi s mjesnim specifičnostima, te zato uvijek imamo neočišćenih ulica, okretišta i raskršća. I koliko god svake godine ukazujemo na gotovo iste propuste situacija se vrlo sporo poboljšava, pri čemu ni ovaj posljednji snijeg nije bio nikakav izuzetak: stanovnici manjih i užih ulica opet su morali nazivati, kumiti i moliti ne bi li im koncesionar odradio ono za što je plaćen!! Po mojim saznanjima ulica Kutićek još ni danas nije očišćena, a na nekim mjestima snijeg je prije (zakašnjelog) dolaska nadležnih očišćen u privatnoj režiji.
         Bjelodana je nužnost promjena u cijelom sustavu s posebnim naglaskom na nadzor radova koje koncesionari obavljaju, uz obavezno penaliziranje neobavljenih radova. Isto su tako neizbježne promjene u sustavu koordiniranja, budući da je ovaj današnji sustav blago rečeno nedovoljno djelotvoran, da ne upotrijebimo neku goru riječ.
         Sagledavajući ukupnu društvenu situaciju, iluzorno je očekivati brze kvalitativne promjene na bilo kojem polju, pa tako i u sferi čišćenja prometnica. Zato vam preporučam da se uvijek blagovremeno žalite, i zahtijevate da vam se ulica očisti od snijega; zovite uporno na sve dostupne vam brojeve, pak će valjda jednom nekome dodijati stalne pritužbe!


         Na kraju Demerske ulice, odnosno na njenom križanju sa Srednjim puticom okretište je ostalo neočišćeno. Očišćeno je u privatnoj režiji, a koncesionarova je ralica stigla idući dan oko 12 sati, konstatirajući da je posao netko već obavio. Kada je pak čišćena sama Demerska ulica, ralica se, umjesto da časkom očisti okretište, vraćala u „rikverc“ sve do kapele Sv.Petra! Da ne povjeruješ!

4 komentara:

Pavao Jurkovic kaže...

Ulicu Štuk je privatnoj režiji očistio moj dobri sused Marić angažirajući našeg bageristu Juru a sve je to trebalo biti u režiji Grada! Ralica da ne gresim dušu je stigla drugi dan oko 14:00 sati a dotada sam zvao gradonačelnika sa zamolbom da uzme žlicu i da zajedno pojedemo samo 75 metara snijega ali nažalost na moje e-mailove i telefonske pozive nije bilo sluha... Ovo samo dokazuje da upravljanje sa našim prorezom (mesom novca iz naše place od 17%) se loše upravlja i da su potrebne reforme. Potrebno je kompetentnost znanje urgentnost primjena novih tehnologija...dali smo kao građani Grada Zagreba svjesni da na javnoj rasvjeti gubimo milione jer neukost gradskih referenata nezeli iskoristiti milione EURA iz Fondova regionalnog razvoja primjenom novih tehnologija LED-a u javnoj rasvjeti a ne samo kod gradske javne rasvjete nego kog reziskog troska državnih i gradskih objekata gubeći godišnje 10 do 15 novih škola! Danas kada svi doma gledamo svaku kunu od uspostavljenih računa komunalnih poduzeća u polumraku i blagoj toplini režemo invidualne troškove a Grad i Država sa našim novcem od poreza i prireza troši nemili na glupe troškove koje u cijelosti nepomazu nikom!
Nedavno sam razgovarao sa Sanitarnom inspekcijom te država zbog " Recesije" nema mandat kupovati službena vozila zbog medijskog linča,a sa druge strane Benkovackom Referentu isplaćuje Loko vožnju u iznosu od 70.000 Kn putnih troškova, te Vas pitam tko štedi.... Tko upravlja sa Vašim novcem ....

Stjepan Kos kaže...

Upravo je fascinantna inertnost gradskih (i državnih ) „otaca“. A možda i nije, jer se oni ponašaju po onoj „tko med vrca, taj i prste liže“, pa im odgovara ovakva financijska kaljuža. Kada bi se gospodarilo štedljivo i transparentno onda oni ne bi mogli kraduckati i krasti, već prema tome na kojoj se poziciji u „hranidbenom“ lancu nalaze.
Što se pak čišćenja snijega tiče, bilo bi zanimljivo znati koliko se plaća koncesionarima za svaku pojedinu dionicu. Čini mi se da je to sada prilično zamućeno u ukopnom zbroju kilometara, dok bi analizom stvarno obavljenog obima posla gotovo sigurno došli do vrlo poražavajućih podataka…

LO 8 kaže...

G-dine Kos, ova zadnja rečenica o zamučenosti, to je stvar za razmatranje. G-din Krčelić zna točno koliko kilometara ulica je bilo u njegovo vrijeme čišćenja, čini mi se negdje oko 8. Dodajmo tu još ulice koje su formirane kasnije. Dakle to je tu negdje.
Bilo bi dobro saznati te podatke.
Točno je da je traktor s ralicom za čiščenje ulica kao što je Štuk, ul. Kosi-Majdaki išao drugi dan i to iza podne, tražeći, vidno ne znajući kuda i pošto ide.
Neke stvari moj mali mozak ne može shvatiti, kao na primjer zašto se u svakom ruralnom naselju ili ti ga selu ne nađe osoba kao što je bio naš Joža da očisti bar ono što ne može moderna mehanizacija. Tada bi, vjerujem uske ulice i putici bili očišćeni prije širokih prometnica, a čovjek bi znao kada, kuda i pošto ide.

Stjepan Kos kaže...

Što se zamućenosti tiče:
Nisam mislio reći da je problem utvrditi obim posla odnosno kilometražu unutar našeg sela. To je vrlo lako utvrditi, kako nekada tako i danas. Ali današnji koncesionari pokrivaju velika područja i veliku kilometražu i tu postoji prostor za eventualni nerazmjer između ugovorenog i obavljenog posla, tim više što , barem koliko je meni poznato, obim posla nije precizno specificiran po mjesnim odborima.