PSOVKA JE GOVOR ZLODUHA
Nudimo vam cjelovit, opširan i dubok tekst o psovci. Dobro ga je sebi isprintati. Što je psovka? Sv. Jeronim: “Psovka je strašnija od ikog drugog grijeha. Ona je bezbožni govor ustiju protiv Boga. Svaki drugi grijeh kada se usporedi sa psovkom, neusporedivo je manji.” Neki crkveni oci su rekli: “Psovači su gori nego psi i druge životinje. Pas ne laje na svoga gospodara, makar ga ovaj i udari, a psovač vrijeđa svog Boga i Gospodara i to bez razloga”...
PSOVKA JE PAKLENI GOVOR, GOVOR ZLODUHA. Kao što Duh Sveti govori preko pravednika, tako i zloduh govori preko psovača. Pogledajmo tko sve u nas psuje!? - I staro i mlado, i djeca i starci. Psuju već i djeca u osnovnoj školi. To je tragedija našeg vremena. Naše su riječi toliko važne - jer je snaga u našem jeziku i riječima koje izgovaramo. Zato Biblija kaže: “Smrt i život u vlasti su tvoga jezika.” To znači da svojim jezikom možemo sebi sijati život ili smrt. Većina svojim nesmotrenim jezikom, psovkama i ružnim riječima sije sebi smrt. Isus kaže da će čovjek odgovarati pred Bogom za svaku nepotrebnu riječ.
Nudimo vam cjelovit, opširan i dubok tekst o psovci. Dobro ga je sebi isprintati. Što je psovka? Sv. Jeronim: “Psovka je strašnija od ikog drugog grijeha. Ona je bezbožni govor ustiju protiv Boga. Svaki drugi grijeh kada se usporedi sa psovkom, neusporedivo je manji.” Neki crkveni oci su rekli: “Psovači su gori nego psi i druge životinje. Pas ne laje na svoga gospodara, makar ga ovaj i udari, a psovač vrijeđa svog Boga i Gospodara i to bez razloga”...
PSOVKA JE PAKLENI GOVOR, GOVOR ZLODUHA. Kao što Duh Sveti govori preko pravednika, tako i zloduh govori preko psovača. Pogledajmo tko sve u nas psuje!? - I staro i mlado, i djeca i starci. Psuju već i djeca u osnovnoj školi. To je tragedija našeg vremena. Naše su riječi toliko važne - jer je snaga u našem jeziku i riječima koje izgovaramo. Zato Biblija kaže: “Smrt i život u vlasti su tvoga jezika.” To znači da svojim jezikom možemo sebi sijati život ili smrt. Većina svojim nesmotrenim jezikom, psovkama i ružnim riječima sije sebi smrt. Isus kaže da će čovjek odgovarati pred Bogom za svaku nepotrebnu riječ.
Tvoje
će te riječ osuditi, i tvoje će te riječi spasiti. Zato pazi što govoriš! U
Evanđelju piše da će nas Bog sačuvati od zla u svom Imenu. Božje je Ime
uzvišeno i sveto! Zato u “Oče naš”-u molimo: “Oče, sveti se Ime tvoje” - tj.
Tvoje Ime neka među nama bude sveto, neka ljudi poštuju i blagoslivljaju Tvoje
Ime.
A za Isusovo Ime piše da je to JEDINO IME na svijetu dano ljudima po kojem se možemo spasiti. Ako je to istina i ako je to jedino Ime po kojem se spašavamo, kako je onda tragično i pogibeljno ako psujemo i pogrđujemo sveto Ime Isusovo. To je jednako propast. Time otvaramo sebi put za pakao: Ime Isusovo nam donosi spas, a mi psujemo i pogrđujemo to sveto Ime. To je katastrofa! To je slično ovom primjeru: Neki je slikar prikazao čovjeka psovača na ovaj način: naslikao je čovjeka divovskog rasta, veoma lijepog izgleda kako na svom dlanu drži malog patuljka. No, taj je patuljak bio nešto ljut i srdit. Jednom je pesnicom prijetio gorostasu, a s drugom rukom mu je zabadao mač u dlan u kojem je stajao. Ruka je bila ispružena nad dubokim ponorom. I bilo je dovoljno da se okrene i da patuljak završi u ponoru. Što nam govori ova slika? Mi često kažemo da smo SVI U BOŽJOJ RUCI. Ništa sami ne možemo učiniti, niti odlučiti o svojoj sudbini. Kakve li neopisive nesreće podići svoju ruku protiv onoga u čijoj smo vlasti, protiv onoga koji nas drži na svome dlanu, i zabadati mač svoga gnjeva i svoje srdžbe u Njegov dlan na kojem počiva i nebo i zemlja i sva stvorenja.To je zajamčena propast!
A za Isusovo Ime piše da je to JEDINO IME na svijetu dano ljudima po kojem se možemo spasiti. Ako je to istina i ako je to jedino Ime po kojem se spašavamo, kako je onda tragično i pogibeljno ako psujemo i pogrđujemo sveto Ime Isusovo. To je jednako propast. Time otvaramo sebi put za pakao: Ime Isusovo nam donosi spas, a mi psujemo i pogrđujemo to sveto Ime. To je katastrofa! To je slično ovom primjeru: Neki je slikar prikazao čovjeka psovača na ovaj način: naslikao je čovjeka divovskog rasta, veoma lijepog izgleda kako na svom dlanu drži malog patuljka. No, taj je patuljak bio nešto ljut i srdit. Jednom je pesnicom prijetio gorostasu, a s drugom rukom mu je zabadao mač u dlan u kojem je stajao. Ruka je bila ispružena nad dubokim ponorom. I bilo je dovoljno da se okrene i da patuljak završi u ponoru. Što nam govori ova slika? Mi često kažemo da smo SVI U BOŽJOJ RUCI. Ništa sami ne možemo učiniti, niti odlučiti o svojoj sudbini. Kakve li neopisive nesreće podići svoju ruku protiv onoga u čijoj smo vlasti, protiv onoga koji nas drži na svome dlanu, i zabadati mač svoga gnjeva i svoje srdžbe u Njegov dlan na kojem počiva i nebo i zemlja i sva stvorenja.To je zajamčena propast!
Na
žalost, naš hrvatski narod je PSOVALAČKI
NAROD. Hrvati su jedni od največih psovača na svijetu! Kakve li
se samo sve psovke izgovaraju i što se sve psuje: i Krv Isusova i Ime Isusovo…
Nije ni čudo da je zato nad našim naorodom veliko prokletstvo. Zamislite: svi
veliki ratovi odigrali su se na našem tlu - i balkanski, i 1. svjetski i 2.
svjetski, i sada - ovaj posljednji - Domovinski rat! K tome, nije bez razloga
ona poslovica koja kaže: “Dva Hrvata - tri stranke!” Kao da Hrvati nikako ne
mogu biti jedinstveni! Sve je to posljedica ovog užasnog prokletstva.
Psovače,
prema Sv. Pismu čeka NAJTEŽA KAZNA.
Sv. Ivan Zlatousti ovako govori: “Želite li da vas mine nesreća, okanite se
psovke.! Budite uvjereni: dok psovači ne prestanu psovati, svakim će danom
nazadovati vaša polja, svi vaši poslovi i sva vaša nastojanja!” Pitam vas: može
li hulitelj Božjeg Imena očekivati da će ga Bog blagosloviti u životu, da će mu
pomoći i zaštititi? Naravno da ne može. Naprotiv, njega - prema Bibliji - čeka
najteža kazna.
Biblija
iznosi ovakav primjer. Jednom je neki Židov pogrdio Ime žbožje i opsovao ga.
Tada su ga odveli Mojsiju. Stavili su ga u zatvor i čekali da se očituje volja
Jahvina. Onda Jahve reče Mojsiju: “Izvedi psovača iz tabora. Potom svi koji su
ga čuli neka stave svoje ruke na njegovu glavu. A onda, neka ga sva zajednica
kamenuje.” I taj je psovač završio strašno. Potom je Jahve naredio Mojsiju:
“Reci Izraelcima. “Tko god opsuje Boga svoga, tko izgovori hulu na Ime Jahvino
- neka se smakne. Bio stranac ili domorodac, ako pohuli Ime Jahvino - mora
umrijeti!” (Lev 24,10-16)
Zašto
tako strogo, pitamo se?! Zato, jer po tom čovjeku dolazi prokletstvo na čitav
narod. Čitav narod trpi zbog psovača. I k tome, ako takav živi, psovka bi se
mogla brzo proširiti - kao zaraza - po čitavom narodu! Bilo je poznato u
povijesti - da ljudi za uvredu časti - osobne ili upućene njihovoj majci ili
ocu - oduzmu uvreditelju život. Kaznu za zločin uvrede veličanstva imali su u
svom zakoniku već i stari Rimljani. Kazna je bila oštra: uvreditelji bi bili
ili ubijeni mačem, strelicama, bačeni pred divlje zvijeri ili spaljeni. Pa, ako
je za uvredu čovjeka bila tako teška kazna, koliko više će biti teža kazna za
uvredu nanesenu Bogu i njegovom svetom Imenu.
Želim
vam ispričati jedan primjer. U 3 mjesecu 1916. g. pisao je s ratišta
Albin Breviatti, vojni kapelan ovo:” ČUVAJTE
SE PSOVKE, JER SAM JA SVOJIM OČIMA VIDIO STRAŠNI SVRŠETAK PSOVAČA!”
Moja se četa nalazila u jednoj seoskoj kući gdje je na zidu visio križ. Jedan
od vojnika to nije mogao gledati, te je bacio križ na zemlju, izgovarajući
najteže psovke. Napokon je bacio križ kroz vrata, tako da se razbio u komade.
kamo sreće da to nije učinio. Isti dan izišli smo po običaju iz kuće da
preuzmemo dužnosti za slijedeći dan. Taj je psovač ostao u kući i govorio da se
ne osjeća dobro. U taj tren pala je na kuću neprijateljska granata, probila
krov i jadnika raznijela na komade. Bio je tako raskomadan da su se dijelovi
tijela jedva skupili da ga kako - tako pokopaju. U istoj toj kući nalazilo se
još nekoliko vojnika - po drugim prostorijama, ali su oni bili samo lakše
ozlijeđeni. Isus veli:”Kakvom mjerom mjerite i vama će se zauzvrat mjeriti.”
Kao što je križ bio razbijen u stotinu komada, tako i njegovo tijelo! Mogao bih
vam ispričati na stotine takvih primjera. Svi koji su psovali i pogrđivali
Božje Ime, loše su završili. Poznati francuski pjesnik Charles Baudlaire,
napisao je SOTONSKE LITANIJE. Užas! u Njima vrijeđa Boga i osobe koje su bile
Bogu posvećene. Međutim, on je slavio Judu što je izdao Isusa, hvali je Kaina
zato što je ubio svoga brata Abela, odobravao je što je Petar zatajio Isusa, a
kudio je njegovo pokajanje. S prezirom je izgovarao Ime Isusovo i Msarijino za
vrijeme svojih pijanki. ZAVRŠETAK? - Tragičan: umro je u velikim mukama i
bolima, a ni život mu nije bio blistav.
Mogli
bi ovoj grupi dodati još mnogo poznatih ličnosti koje su zbog svog psovalačkog
jezika tragično završili. Julije Apostata, rimski car. Voltaire, francuski
filozof - jedan od najpoznatijih ličnosti u Evropi u svoje vrijeme. Bio je
jedan od najvećih psovača i hulitelja. Čitav život je psovao i prezirao Boga.
Kada je umirao, zaklinjao je prijatelje da mu dovedu svećenika, ali nisu
htjeli. Derao se i vikao: “Vidim pakao otvoren i đavla koji me vuče u njega!”
Tako je umro, s tim riječima. Njegov prijatelj liječnik tom je prilikom rekao:
“Kad bi đavao mogao umrijeti, ne bi mogao umrijeti strašnijom smrću od mojeg
prijatelja Voltairea.” Isto tako tragično su završili svi oni koji su Boga
htjeli skinuti s prijestolja: Mussolini, Hitler, Robespierre, Nitsche i toliki
drugi. Svi su oni bili veliki bogohulitelji. i svi su oni doživjeli veliki
brodolom života!Ali, zato svi oni koji su se pouzdali u Boga i koji su ga
poštivali, bili su blagoslovljeni.
Buffon,
glasoviti prirodoslovac koji je proučavao životinjske vrste, iznosi jedan
primjer iz života pasa. Neki čovjek je imao odličnog psa s kojim se uvije
hvalio pred prijateljima. Tvrdio je da bi ga njegov pas u svim mogućim
okolnostima uvijek prepoznao i da ga ne bi nikada povrijedio. Jednog dana,
presvuče se u poderano odijelo, nabije na glavu veliki šešir, pa promijenjenim
glasom poviče s vratiju svojega dvorišta. Njegov pas odmah poleti lajući prema
njemu i kako nije imao vremena da ga njuhom provjeri, a imao je pred očima
nepoznati lik, skoči na gospodara i zatisne mu zube u ruku. On se jako
preplašio, pa pozove psa po imenu i poče mu govoriti kako gospodar govori
svojem čuvaru. Kada je pas prepoznao glas gospodara, počeo je bolno cviliti,
podvio rep i utekao u zadnji kutak dvorišta, gdje se je zavukao u neku rupu.
Gospodar mu je prišao, zvao ga je s ljubavlju, no pas nije izlazio. Gazda mu je
nosio najbolje komade mesa da mu pokaže kako se ne ljuti na njega, no pas je odbijao
i hranu i vodu. Neprestano je žalosno cvilio. To je bio jedini odgovor. Nakon
nekoliko dana je uginuo - od žalosti što je ugrizao onu ruku koja ga je
godinama hranila i milovala! Prijatelju, pas je uginuo od žalosti. A
čovjek?! Koliko su ljudi žalosni što su uvrijedili svoga Stvoritelja? -
Jako malo. Često se ponašaju kao da se nije ništa dogodilo. Mnogi čak ne znaju
ni tražiti oproštenje. Kažu da im je to navika. Drugi pak doduše kažu: “Žao nam
je”, i nastavljaju dalje psovati. Da im je stvarno žao, oni bi sve poduzeli da
prestanu psovati i vrijeđati svetoga Boga.
Danas nam valja shvatiti: PSOVKA JE VELIKA RAK RANA NAŠEGA NARODA I NAŠIH OBITELJI.
Ona nikome ništa dobra nije donijela, naprotiv - samo zlo i prokletstvo! Zato
danas odlučimo najaviti RAT psovci. Borimo se protiv nje, iskorijenimo je iz
naših srcaca, obitelji i naroda! Ovdje sam donio samo neke primjere koji
pokazuju kako je psovka pogibeljna, a takvih životnih primjera ima na tisuće.
Nigdje u obitelji gdje se psuje nema Božjeg blagoslova. Ne dopustimo da nam
đavao po psovci ukrade Božji mir, sreću i vječni život.
KAKO
SE BORITI PROTIV PSOVKE? - MOLITVOM! Svaki dan reci deset, dvadeset puta: 1. “Isuse, oslobodi me od psovke!” i
2. “Blagoslovljeno Ime Isusovo!” Budeš
li to ustrajno ponavljao - više puta svaki dani bude li to tvoja iskrena želja,
vidjet ćeš, vrlo brzo Gospodin će te osloboditi ove pošasti! I Božji će
blagoslov doći na tebe. Dužni smo poduzeti ove korake - i radi Isusa, ali i
radi svojih obitelji i svoga naroda.
Neka
te Gospodin oslobodi od psovke i blagoslovi snagom svoga Imena!
vlč.
Dražen Radigović
Nema komentara:
Objavi komentar